Vydávání matričních dokladů - rodný, oddací a úmrtní list

Matriční doklad (rodný, oddací nebo úmrtní list a doklad o registrovaném partnerství) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství, zemřela nebo vstoupila do registrovaného partnerství.

Jde-li o narození, uzavření manželství, vstup do registrovaného partnerství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matrika.

Při ztrátě rodného, oddacího, úmrtního listu nebo dokladu o registrovaném partnerství může matriční úřad vydat jeho druhopis. Originálem je i vystavený druhopis (stejnopis) matričního dokladu.

O vydání matričního dokladu můžete matriční úřad požádat také elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. Matriční doklad v listinné podobě bude zaslán na doručenku do vlastních rukou; v případě pobytu v zahraničí je možné zvolit také doručení na zastupitelský úřad České republiky.

 

Rezervovat termín on-line

Kontakt

Odkaz na portal.gov.cz

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...