Vše A-Z
-
Uzavření manželství formou občanského sňatku
-
Uzavření manželství formou církevního sňatku
-
Uzavření manželství státního občana ČR s cizincem na území ČR
-
Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
-
Změna jména a příjmení
-
Příjmení po rozvodu manželství
-
Prohlášení o volbě druhého jména
-
Příjmení žen v mužském tvaru
-
Vydávání matričních dokladů - rodný, oddací a úmrtní list
-
Potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize
-
Nahlížení do matričních knih
-
Prohlášení o určení otcovství k dítěti
-
Vítání občánků
Potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize
Matriční doklad (rodný, oddací nebo úmrtní list a doklad o registrovaném partnerství) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství, zemřela nebo vstoupila do registrovaného partnerství.
Jde-li o narození, uzavření manželství, vstup do registrovaného partnerství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matrika.
Při ztrátě rodného, oddacího, úmrtního listu nebo dokladu o registrovaném partnerství může matriční úřad vydat jeho druhopis. Originálem je i vystavený druhopis (stejnopis) matričního dokladu.
O vydání matričního dokladu můžete matriční úřad požádat také elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. Matriční doklad v listinné podobě bude zaslán na doručenku do vlastních rukou; v případě pobytu v zahraničí je možné zvolit také doručení na zastupitelský úřad České republiky.